Doğurasım · Genel

Bebekle Birlikte Gelenler

Hafta hafta olacak olanları anlatmama gerek yok diye düşünüyorum zira konunun uzmanları gayet güzel yazmışlar hafta hafta bebeğinizde olacak değişiklikleri. Ben sizlere bana en anlamlı gelenlerini yazacağım, onlarla ilgili deneyimlerimi paylaşacağım.

Aslında hamile olduğumu öğrendiğimde hali hazırda 1 aylık hamileydim ama bu zamana kadar neler olmuştu, şöyle ki;

Bizim ufaklık babacığından X kromozomunu almaya karar vermişti ve tabii ki biz bunu çok sonraları öğrenecektik. İlk haftanın sonunda embriyo oluşmuş ve 0,1 mm boyunda ama bilmiyorum belki basketçi bir ailenin çocuğuysa bu 0,2 mm olabilir bakmak lazım. J Sizin vücudunuzda ise herhangi bir değişiklik olmuyor, sadece göğüslerde büyümeyi hissedebilirsiniz ama o da belki.

Bir sonraki hafta miniğinizin değişim göstermeye başladığı ve aslında yaşamınızın tamamen değişmeye başladığı ve hiçbirşeyin eskisi gibi olmayacağı dönemin ilk  haftası. Birkaç gün içinde o ünlü testi alacak ve hamile olduğunuzu öğreneceksiniz.

Ve hemen test sonrasında bebeğimizin yani embriyonumuzun boyutları 1 ila 1,5 mm civarında. Ve her geçen gün boyutları iki kat hızla artıyor olacak. Sinir sistemi, beyni, gözler ve kulaklar ve hatta duyamasak da kalbi bile atmaya başlayacak ve bizim durumumuzda başlamıştı. Tabii çok az atıyordu belki ama olsun atmaya başlamıştı, dakikada 40 atış. Plazenta ve göbek bağı yavaş yavaş operasyonel olmaya da başlamıştı.

Öğrendiğim için mi başlamıştı bilemiyorum benim hamilelik belirtilerim, bu beyin herşeyi yapıyor gibi geliyor bana bazı zamanlar. İşin gerçeği çok fazla mide bulantısı çektiğimi söyleyemem. Daha çok ağzımın tadının bozulduğunu söyleyebilirim. Nasıl mı, şöyle ki; yemek yemeden önce inanılmaz bir iştahla masaya oturuyordum, büyük bir iştahla yemeğimi gayet güzel yiyip sonrasında ağzımdaki demir tadından kurtulmaya çalışıyordum. O kadar çok formül denedim ki anlatamam. Bir yerden sonra yemek yemek de anlamsızlaşmaya başlıyor ama ben inatla yedim. Tabii şu da bir gerçek ki özellikle tatlı yedikten sonra geliyordu ağzıma bu metalimsi tad. Bir yerden sonra alışmaya ve onunla yaşamayı öğrenmeye başlıyorsunuz. Denediklerim arasında bana en iyi gelen heralde içinde meyankökü olan limonlu şekerlerdi, tabii bir de sakız ama naneli, acı olmayanlarından, ökaliptüslüydü.

Mide bulantım ve hatta yediklerimin bir anda midemi terkedişi sadece bir kere oldu; o da çok sevdiğim bir yemeği yedikten sonra. Neyse ki yemeğin hemen sonrasında oldu çünkü ben istediğim zevki almıştım bile. Ben zevkimi almıştım ki bir anda tuvalete zor yetiştim. Yine de annemin yaptığı o yemeği hiç unutmayacağım. Baş dönmem de oldu diyemem. Dedim ya genel olarak dil ısırttıracak kadar keyifli bir hamilelik geçirdim.

107

Bunların hepsini bence biraz da olsa sürekli olarak yaptığım yürüyüşlere ve spora borçluydum. Hiç durmaksızın yürüyüş yaptım. Hergün işten eve kadar yürümeye çalışıyordum, yani olabildiğince. Yürüyemezsem pilates yapıyordum. Haftasonları da pilates yapıyordum. Hatta öyle komik ki kardeşlerim pilates eğitmeni olduğu için görüntülü, canlı yayında. Nasıl güzel gelirdi o streç anları, anlatamam. Pilatesle ilgili olan bölümü iyisimi fitness&soul bölümünde etraflıca anlatalım.

Yürüyüş ise bebeğinizle birlikte yalnız ve açık havada vakit geçirmeniz açısından oldukça keyifli. Muhabbet etmeye başlıyorsunuz, etrafı tanıtıyorsunuz, hergün başka bir güzergah seçip anlatıpta anlatıyorsunuz. Tavsiyem tabii ki her zaman olduğu gibi kulağınızda bir kulaklık olsun ve siz telefonda konuşuyormuş gibi yapın. Kendinizi tanıtın, o mekanları taıtın, o mekanlara dair anılarınız varsa onları anlatın… Bizim muhabbetlerimiz o dönemde böyle başladı ve sonrasında hergün yine öğlen uyku saatlerinde yine sokaklarda yürüyerek devam ediyor.

Dediğim gibi bence düzenli hareket etmenin çok faydası var; hem kilo konusunda sıkıntınız az oluyor hem de mide bulantısı, baş dönmesi.

 

108O bir kere dışında çok fazla yediğimi söyleyemem, ee doktorumuz bir kere “İyi anne demek güzel anne demektir” demiş, adam daha ne yapsın ben ne yapayım? Yemeyeyim tabii ki, hele şekeri hiçe yakın.

Özel bir diyetim olmadığı için maalesef özel diyetli olanlarla konuşamayacağım fakat benim de yiyemediğim çok yemek vardı.

Karbonhidrat ve yağ oranı yüksek besinler yemenin size kazandıracağı en önemli katkı kilo olacaktır bunu unutmayın. Kesmemiz gerekir demiyorum ama çok da fazla yememeye dikkat ediyoruz. Hepsinin eminim ki bir gereksinimi vardır. En azından bağırsaklarınızın da düzenli çalışması açısından, misal.

Protein, sebze, meyve, kalsiyum ve sıvı bol bol tüketmelisiniz. Aslında bir yerde yine söylediğimiz gibi dengeli beslenmeliyiz.

Midenize çok yükenmeden az az ve sık sık yemelisiniz. Mideye yüklendiğinizde bebeğiniz pek memnun kalmayıp bulantılara sebep olabilir. Midenize acıyın, zorlamayın. Merak etmeyin yemekleri kimse kaçırmıyor, işte ben o ünlü tek seferde öyle sanmıştım J.

080

Bol bol sıvı tüketin derken yanlış anlaşılma olmasın, kastım sudur. Meyve sularının aşırı kiloya sebep olduğunu biliyoruz. Bir badak meyve suyu için çoklarca meyve tüketiliyor. Oysa ki o meyveleri yediğiniz takdirde hem de posaları sebebiyle bağrsaklarınız da daha iyi çalışacaktır. Sizi temin ederim meyve suyundaki meyve sayısını hiçbir zaman yakalayamazsınız. Canınız çok çekerse taze sıkılmış için tabii ki ama çok da sık değil. Suyu ise olabildiğince bol tüketin. Bence su bol içildiğinde de mide bulantısı daha az olabiliyor. Nitekim bendeniz çok ama çok su içtim. Elimden, çantamdan su eksik olmuyordu.

Alkol bence içilmemeli. Bebeğinize zarar vereceğini düşünüyorum. Ben içmedim, içemezdim. Onun gelişiminde kötü etkisi olduğunu biliyordum, en azından bunu hissedebiliyorum. Yaşadığım ülkede bunun kavgasını çok verdim “Canın çekiyorsa iç, hiçbirşey olmaz”, “Canım, bir kadehten ne olur, boşver” ama bebek benim bebeğim, istediğimi içer, istediğimi içmem. Tabii hormonarın da etkisiyle bazen sinirlenmiyor da değildim. Canım istemiyor dediğimde inandıramazdım bazılarınıJ

Sigara da aynı şekilde bence, yani insanın içinden gelmiyor. 18 senedir sigara içen bir kişiydim, hem de zevkle içenlerden; yemekten sonra kahve başta olmak üzere bir içecek eşliğinde. İnanabiliyor musunuz 18 sene boyunca sigarasız hiçbir sıvıyı, su hariç, tüketmemişim ve hiçbir sıvıyı, yine su hariç, sigarasız içmemişim. İlk zamanlar tabii ki zor oldu elimi nereye koyacağımı şaşırdım. Bir el sigara içerken öbür el ne yapar? Vallahi yapacak birşeyler buluyor. Her oturduğum kafede sigara içerken şimdi aklıma bile gelmiyor. İşte biz bunların hepsine BEBEK etkisi diyoruz. Kendinize zararı olduğunu bile bile içmeye devam ediyorsunuz fakat ona olan zararını öğrenince bıçak gibi kesiliyor bütün isteğiniz. Benim için şöyleydi; haberi aldığım yani testin sonucunu gördüğüm anda başımdan aşağı kaynar sular döküldü ve o an sigara bir anda mazi oldu ve o gün bugündür eski bir arkadaş ve umarım hep eski bir arkadaş olarak kalır ve herkes için tabii ki.

123

Bunların dışında bol bol yoğurt yedim ve tavsiye de ederim. Zaten bol kalsiyum almanız gerekiyor. O zaman ne duruyorsunuz, siz de benim gibi yapın her öğünde yoğurt yiyin. Kahvaltıda peynir ve diğer öğünlerde yoğurt. Tabii peynirinizin çok yağlı olmaması gerekiyor, keza yoğurdunuzun da. Zira faydadan çok zarar vermesini istemeyiz. Kalsiyum alalım derken kolesterolü abartmamakta fayda var.

Tuzu da çok fazla tüketmemekte fayda var, nitekim zaten su toplamaya meyilli olan vücudunuz, özellikle sonlara doğru, tuzla birlikte daha da kendinden geçecektir. Elleriniz ve ayaklarınız şişecektir. Tuzlu yememin bu kadar zararlı olabileceğini bilemeyen ben, bir sabah sağ elim şiş bir şekilde uyandım;

ağrılı ve şiş. Amanın o da ne el benim elim olmaktan çıkmış ve bir büyük beş küçük balon takılmış çizgi karakterlerin elleri gibi. Geçmesi için artık dikkat etmem gerekiyordu, artık nasıl bir tuz tükettiysem.

Şimdilik bu kadar daha sonra devam edelim, sağlıcakla kalın.

 

Sesimden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

