Doğurasım · Genel

Sportif Hamile

Bu hafta biraz hamileliğe dönmek istedim çünkü hamileliğe dair en önemli konulardan birinin bu olduğunu düşünüyorum; SPOR.
Kendimi bildim bileli spor yapan biriyim. Aslında bir takımda oynamışlığım çok az bir döneme denk gelir. Lisede çok kısa bir dönem basketbol oynamışlığım vardı ama dediğim gibi çok çok az, zira maalesef pek önem verilmediği ve belki de bizlerde bir ışık görülmediği için, tabii ki şaka yapıyorum, antrenman bile yapılmamasından kaynaklanan sene başında yapılan tek tük maçlar ve sene ortası gelmeden biten bir sezon. Basket, voleybol, tenis, koşu, handbol, yüzme… Fakat bu sporlardan hiçbirini düzenli olarak yapmadım ama hayatımın belli dönemlerinde ama yoğun ama seyrek oldular. Bunların yanında hiç vazgeçmediğim yürüyüş ve uzun yıllardır yaptığım pilates.176
Yürüyüş zaten bence yapabilen herkesin yapması gereken bir spor hatta spordan da öte, yaşam tarzı olmalı. Yürünebilecek her yere yürünmeli. Bu arada yapabilen derken kastım fiziksel olarak yapamayacak durumda olanlar yoksa zaman ayıramayanları kastetmiyorum tabii ki zira herşey için zaman ayırabiliriz hayatta yeter ki isteyelim. Yürümenin zevkine varan kişi gerçekten vazgeçemez, bence bağımlılık yapan bir spor. Yıllarca Baltalimanı’nda, bilmeyenler için, İstanbul Avrupa yakasında sahil kasabası diyebilirim 🙂 , oturmanın avantajıyla sahilde yürüdüm. Sonralarda ailecek şehir merkezlerine doğru hareket ettikçe eski alışkanlığı bırakmayıp yürümek için otobüse binip sahile iner ve yine yürürdüm. Sonra Fransa’ya geldim, zaten heryerde yürü hatta hiç araba, otobüs, metro kullanma; rüya gibi bir şehir. Neden mi, yokuş yok, Sacre Coeur hariç ki oraya bile çıkarsın ama her yer dümdüz. Zemin şahane anlayacağınız.
Hamileliğimde ben ne yaptım? İş yerimden eve kadar neredeyse her gün yürüdüm ama her gün. Kar kış dinlemedim, yağmur hiç dinlemedim. İş yerinde ayakkabı dolabı yapmıştım kendime. İş ayakkabılarım orada duruyordu ben spor ayakkabı veya yürüyebileceğim tarzda botlarla rahat rahat gidip geliyordum işe. Yerler çok abartmayayım ama karlı dahi olduğunda yürüdüm. Eve gelip duşumu alıp kendime gelirdim. Hem yavrunuzla birlikte, yolları anlata anlata, muhabbet ede ede yürümesi gibisi yoktur. Bir tek unutulmaması gereken yanınızda su her daim olsun ve tuvalet ihtiyacınız olursa diye gidebileceğiniz yerleri belirlemekte fayda var.
Veee pilates. Bir zamandır zaten pilates yapan birisi olarak hamilelikle daha da yoğun olarak başladım. Tabii ben çok şanslıydım ve halen daha da şanslıyım şükürler olsun🙏kardeşlerimin ikisi de pilates hocası. Öylesine benim yanımdalardı ki… Onlara buradan bir kez daha teşekkür ederim. Sonsuz teşekkürler Elif Ferda ÇEBİ ve Yunus Can ÇEBİ  
ve tabii ki PILATIST Sizi seviyorum.
Şöyle anlatayım, az çok hepiniz duymuşsunuzdur zaten pilatesi. Ben hamilelik döneminde bir pilateswoman oldum çünkü aksatmadan her gün yapıyordum diyebilirim. Öncelikle alınan hazzın boyutuna göre yapılan egzersiz gerçekten kıyaslanamaz. Az çaba bol mutluluk. Kendinize zaman ayırdığınız için ayrıca bir mutluluk. Hergün pilatesi ve sevgili hocalarımın uygun olmalarını bekliyordum. Neyse ki o zamanlar aradaki fark 1 saatti. Aslında yanlış oldu, en çok beklenen Nisan’dı. Onlar uygun ve ben de Nisan’la durumu ayarlamışsam matımı serip, güzel bir arka müzik, havası temizlenmiş bir salon. Isınmayla başlar, giriş gelişme derken en sonunda sonuç kısmında hoca eşliğinde yapılan esneme hareketleri. Benim favori hareketim ise o koskocaman olan karnımı koyacak yer bulamamamdan olsa gerek dört ayak kedi pozisyonundaki hareketler. Kedi gibi nefes alıp verişlerde vücudun yay gibi bir içe bir dışa kıvrılması. Nasıl bir rahatlama sağlardı şu an bile hatırlayıp hissedebiliyorum. Derin derin nefes alıp vermeler ve her hücrenizin farkına varmanız. Ve her dersten sonra kendinizi iyi hissetmeniz.
Pilatesi hamileliğinizde özellikle kafanıza göre yapmanızı önermem. İnternette

hamile pilatesi videoları var veya konuyla ilgili cdler de var fakat ben bir hocayla çalışmanın çok daha yararlı olacağını düşünüyorum. Benim şansım kardeşlerimin hocalarım olmalarıydı. Benimle çok ilgilendiler sağolsunlar ama sonradan öğrendim ki fiziken yanlarında olan öğrencilerine çok daha fazla ilgi

gösteriyorlar; tabii yanlarında olma avantajından faydalanarak. Kıskanmadım desem yalan olur. Aslında hamileliğim boyunca İstanbul’da olabildiğimiz bir iki seferde ben de faydalanmadım değil, hihihi.

Anlayacağınız şiddetle tavsiye olunur bu iki spor. Bunların dışında bir de yüzme var ki o da muazzam fakat mikroplardan korktuğumdan biraz tırsaklığıma denk geldi ve maalesef aşırı sıcaklarda bunaldığım bir iki sefer hariç gidemedim. Oysa ki onda da sırt ve bel yüksek derecede rahatlıyor ve sanki hiç hamile değilmişsiniz hissine kapılıyorsunuz. Hatta o seferlerden birinde o kadar kendimi kaybetmişim ki hamile olduğumu unutarak, uzun yüzmeler sonunda soyunma odasına geçtiğimde yorgunluktan yığılıp kalıyordum.
Yani hamileliğe uygun olabilecek sporun her ama her çeşidini öneririm. Ben dokuz ay boyunca hatta doğum gününe kadar spor yaptım. İyi beslendim ve yanımdan suyumu hiç eksik etmedim.
Bence hamileliği bir fırsat bilmeliyiz. Bu 9 aylık süreç bir alışkanlığın oluşması için çok ideal bir dönem. Hamilelikte başlanarak düzenli olarak yapıacak uygun olan herhangi bir sporu hayatımıza katmamız ve ömür boyu bizimle kalabilmesi için şahane bir dönem. Öyleyse neden yapmayalım?
Not1: Bu demek değil hamile olmayanlar spora başlayamaz, ben hamileliğimden bahsettiğim icin bu şekilde bilgilendirdim. Yoksa hiçbir şey icin geç değil. Hadi o zaman hep beraber spora başlayalım.
Not2: Sporun hangisi olursa olsun başlamadan önce kesinlikle ve kesinlikle doktorunuza danışmanızı öneririm, biz tedbirimizi alalım.
Leave a Reply

