Doğurasım · Genel

Emzirmenin Püf Noktaları

1 Herşeyden önce korkmayın. Bu, dünyanın, yineliyorum bana göre, eeeen güzel tecrübelerinden biri. Korkmak ne demek sonuna kadar keyfini çıkarın.
2 Sonsuza kadar sürmeyeceğini bilin, sonuna kadar yaşayın ve mümkünse emzirirken yavrunuzla bol bol göz teması yaşamaya çalışın. O bakışlar gerçekten eşsizdir. Benim Nisan’la birlikte diğer bebeklerde de görmeye başladığım ve bayıldığım bir bakış var: Bu meme benim, ben içiyorum, keyif benim, bak görüyor musun? Ve o gözler kocaman açılarak…
3 Bebeğiniz yapmaz ama olur ya canınızı acıtırsa bir kere söylemeniz yeterli olacaktır. Ona bir şeylerin yanlış gittiğini hissettirecek şekilde göz hizanıza getirin ama kesinlikle kızarak veya korkutarak d   eğil, zira sonra hiç içmez falan mazallah. Aynı hizada olun ki birbirinize bağlanmış ve onun daha iyi anlayabileceği konumda olun. Ona kesin bir şekilde bunu yapmaması gerektiğini, bunun size acı verdiğini söyleyin ama kesin ve kararlı olun. Çünkü bu akıllı bıdıklar her şeyi hisseder ve sizi her türlü denemek isterler, dikkatli olun.
4 İki kişilik yemeniz gerekiyor diye kesinlikle düşünmeyin; sağlıklı beslenin yeter. Rejim yapmamaya özen gösterin ve mümkünse boool bol su için. Sütü arttıran tek şey bence sudur, diğerlerini iç iç kudur, hahaha.
5 Göğsünüzü temiz tutmaya gayret edin, nemli bırakmayın.
6 Emzirme ritmini bebeğinizin belirleyeceğini unutmayın. Hiçbir bebek aç kalmaz zira acıkma durumunda kesinlikle ağlayıp bir şekilde sesini size duyuracaktır. Onun için uyuyan çocuğunuzu alarm kurduğunuz için uyandırıp meme vermeye kalkmayın.
7 Özellikle ilk aylarda, kastım bebeğinizin bağırsakları sindirime alışana kadar, memede uyumamaya gayret edin. Tabii herşey bu şekliyle kolay olamıyor biliyorum ama deneyin. Bebeğinizin memeden sonra gazını almakta fayda var zira henüz midedeyken gazın çıkması daha kolay. Sonra bağırsaklara inince daha bir zorlaşabiliyor. Fakat unutmayın ki anne sütünün hazmı inek veya diğer sütlere nazaran çok daha kolay.
8 Bebeğinizin istediği her yer ve her an emzirmekten çekinmeyin. Bir bebek meme istiyorsa bunun kesinlikle bir sebebi olduğunu düşünüyorum ben. Belki emzik niyetine yapacaktır bu eylemi fakat bunun bile bir zararı olduğunu düşünmüyorum. Bana çok ilginç gelen bir şeyden bahsedeyim size:
Nisan kalfanın şükürler olsun bu yaşına kadar çok büyük bir kaza gelmedi başına. Ufak tefek talihsizlikler oldu diyelim; çaya ayak bastı, kahvenin içine elini soktu ve birçok düşmeler, çarpmalar. Normal, bu bir çocuk. Genelde de hepsinde yanındaydım. Her seferinde ne yaptı biliyor musunuz? Memeye geldi ve neredeyse hiçe yakın ağladı diyebilirim. Memenin veya o ağız hareketinin inanılmaz ölçüde sakinleştirdiğini söyleyebilirim. Tabii bir de su içme talebi oluyordu hemen akabinde ki buna da hastaydım.
İşte emzirme de böyle güzel bir süreçti ve de bizim için bitti. Her güzelliğin bir sonu var elbette ki. Bir güzellik biter bir yenisi gelir. Biz de yeni güzelliklere yelken açtık.
Geçen yazımızda da söylediğim gibi yapabilecek durumunuz varsa yapın, yoksa canınız sağolsun. Sağlığınız elveriyorsa veya koşullarınız elverişliyse tabii ki yoksa herhangi bir sebepten ötürü süt veremezseniz üzülmek yok çünkü doğada herşey olması gerektiği gibi oluyor.
Keyifli süreçleriniz olsun…
Sevgiler

Resim No 1: Evde herhangi bir gün çekilmiş bir fotoğraf. Burada paylaşmamdaki amaç ise Nisan’ın aldığı zevk sebebiyle girdiği şekilden şekile halleri

Resim No 2: Haliyle 4 saat kadar süren kuaför keyfimiz git gellerle 6 saate çıkıp, kızçe de o kadar süre aç kalamayacağından kuaförde emzirme fotoğrafı

Resim No 3: Plajda emzirme ve uykuya dalma fotoğrafı

Leave a Reply

